Dnia 12.11.2015 r. wybrałam się wraz z moją klasą na wycieczkę integracyjną do Łodzi. Był to nasz pierwszy wspólny wyjazd i właśnie dlatego wyjątkowy.
Podróż zaczęliśmy od zbiórki o godz. 8:45 przy OSP w Brwinowie. O 9:00 byliśmy już w drodze. Każdy z nas był w wyśmienitym humorze. Nasz hostel znajdował się w samym centrum Łodzi. Zanim jednak do niego dotarliśmy, zdążyliśmy odwiedzić Pałac Izraela K. Poznańskiego (Muzeum Miasta Łodzi) – największą rezydencję fabrykancką w Polsce. Zobaczyliśmy tam m.in. galerię Mistrzów Polskich czy salę słynnych Polaków związanych z Łodzią takich jak Julian Tuwim czy Marek Edelman. Po wizycie w muzeum i odpoczynku w hostelu zwiedzaliśmy budynki dawnej manufaktury. Było to cudowne doświadczenie. Na koniec dnia szczęśliwi i zachwyceni teraźniejszym urokiem manufaktury – galerii poszliśmy do kina. Dzień zakończył się na rozmowach i grach, które zintegrowały całą naszą grupę. Po nocnym wypoczynku wstaliśmy rześcy na śniadanie, które przygotowały nam koleżanki i przemiłe Panie nauczycielki. Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Oddziału Kultur i Tradycji Wyznaniowych Muzeum Miasta Łodzi z siedzibą w kamienicy przy placu Wolności 2. Po uważnym wysłuchaniu tego, co miała nam do powiedzenia Pani przewodnik, wyruszyliśmy do hostelu, by spakować się na powrót do domu. Wracając, wstąpiliśmy jeszcze do Muzeum Kinematografii. Dowiedzieliśmy się tam wiele ciekawych rzeczy o filmach i ich tworzeniu oraz o Witoldzie Sobocińskim i jego twórczości filmowej. Zobaczyliśmy tam również wiele pięknych, starych plakatów. Mieliśmy też szansę poczytać np. o dziełach A. Wajdy pt. „Wesele” i „Ziemia Obiecana”.
         Wycieczka zakończyła się w ciepłej, klasowej atmosferze. W Brwinowie byliśmy około godziny 16:00. Dzięki temu wyjazdowi mieliśmy szansę bliżej się poznać i zwiedzić przepiękne, wielokulturowe miasto przemysłowe – Łódź.