119W piątek (29.11) całą klasą wyjechaliśmy spod szkoły mini busem. Pierwszym punktem naszej wycieczki było zobaczenie „Krzywej Wieży” w Toruniu, której historię przybliżyła nam nasza wychowawczyni, Maria Paczkowska i pani dyrektor Katarzyna Baczyńska. Następnie uliczkami Starego Miasta dotarliśmy do muzeum Mikołaja Kopernika, które w przeszłości było jego domem.W nim zwiedziliśmy kilkanaście pomieszczeń.Dowiedzieliśmy się wiele o życiu i twórczości astronoma. Kolejnym etapem naszego wyjazdu było Planetarium, które mieści się przy Uniwersytecie Toruńskim. Obejrzeliśmy tam seans pt.:”Znaki na niebie”. Z pokazu dowiedzieliśmy się o najważniejszych gwiazdach i ich położeniu. Ciekawostką może być gwiazda, która ma najdłuższą nazwę – Shurnarkabtishashutu, co po arabsku znaczy „pod południowym rogiem byka”.Później udaliśmy się do kościoła pod podwójnym wezwaniem św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty, w którym znajdował się drugi co do wielkości dzwon w Polsce – Tuba Dei.Kościół został zbudowany w pierwszej połowie XII wieku w stylu gotyckim. Po obejrzeniu najważniejszych zabytków Starego Miasta zaczęliśmy samodzielnie zwiedzać miasto. Z wycieczki przywieźliśmy ze sobą smaczne pierniki, które są symbolem jedenastowiecznego Torunia. Ten dzień wspominamy z uśmiechem na twarzy i czekamy na następny wyjazd.